۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵

نیک کردار در گفتگو با مهر:

قول اتمام راه آهن ملایر –کرمانشاه تا تیر ۹۵ داده شده است

قول اتمام راه آهن ملایر –کرمانشاه تا تیر ۹۵ داده شده است

کرمانشاه- معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، از قول اتمام راه آهن غرب قطعه ملایر – کرمانشاه تا تیر ۹۵ توسط مسئولین کشوری خبرداد.

مجتبی نیک کردار در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص پروژه راه آهن غرب اظهار داشت: هم اکنون کار ریل گذاری قطعه ملایر- کرمانشاه راه آهن غرب از سمت ملایر در حال انجام بوده و حدود ۴۰ کیلومتر از آن ریل گذاری شده است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی در حال خرید ریل برای پروژه هایش است و به ما قول داده ریل ملایر- کرمانشاه را هم حتما امسال تامین می کند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: امیدواریم تا پایان سال مالی ۹۴ (تا تیرماه ۹۵) بنابه قول هایی که خود معاون اول رئیس جمهور، نوبخت رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، نورزاد معاون توسعه زیرساخت های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در سفرهایشان به استان داده اند، راه آهن ملایر- کرمانشاه تا تیر ۹۵ به کرمانشاه خواهد رسید.

 نیک کردار با بیان اینکه ما هم بنابر قول های آنها صحبت می کنیم، افزود: اما یک قول معاون اول رئیس جمهور داده بود که تخصیص سال ۹۳  ما را که ۱۱۳ میلیارد تومان بوده به صورت ۱۰۰ درصدی بدهند که محقق نشد و علت آن کمبود نقدینگی در کشور بوده است.

وی تصریح کرد: براین مبنا حدود ۴۰ درصد از اعتبارات ما را که ۵۰ میلیارد تومان است تخصیص ندادند و این اعتبارات از دست رفت.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، اعتبارات امسال را ۱۶۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این دنبال گرفتن یک وام ۲۵۰ میلیارد تومانی هم به این منظور هستیم که دولت بعدا بازپرداخت خواهد کرد که اگر محقق شده و ریل هم توسط وزارت راه خریداری شود شاهد بهره برداری از این قطعه راه آهن در افق تعیین شده خواهیم بود.

وی گفت: اخیرا بنده و استاندار و معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه در دیدار با نورزاد، معاون توسعه زیرساخت های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی جلسه ای داشتیم و در این رابطه صحبت شد که طی آن بار دیگر قول تحقق آن را گرفتیم.

اتمام قطعه کرمانشاه – خسروی ظرف دو تا سه سال آینده

نیک کردار در خصوص قطعه کرمانشاه- خسروی راه آهن غرب نیز گفت: همچنین در این رابطه و با حضور معاون توسعه زیرساخت های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا نیز جلسه ای داشتیم و قرار شد مشکل قراردادی قرارگاه خاتم حل شود.

وی مشکل این قرارداد را عدم به روزرسانی آن با قیمت های روز عنوان کرد و گفت: چون آن زمان اعتبارات اجرای کار تخصیص داده نشده بود هم اکنون قیمت ها همخوانی نداشته و باید به لحاظ قیمتی اصلاح شود.

معاون استاندار کرمانشاه یادآور شد: طی این نشست قرار بر اصلاح این قرارداد گذاشته شد و قول داده شد که در صورت انجام این اصلاحیه قطعه کرمانشاه- خسروی اجرایی شده و طی دو تا سه سال این قطعه هم به بهره برداری برسد.

وی پیشرفت قطعه کرمانشاه – خسروی را حدود ۱۵ درصد اعلام کرد.

کد خبر 2565465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha